سرخط خبرها

یک فیلمساز: در رویداد «شهربانو» مشهد، آموزش‌های خوبی در حال شکل‌گیری است

  • کد خبر: ۲۰۲۷۳۷
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
یک فیلمساز: در رویداد «شهربانو» مشهد، آموزش‌های خوبی در حال شکل‌گیری است
یک بانوی فیلمساز گفت: رویداد شهربانو تحقیق میدانی خوبی برای همه فیلمسازان ایجاد کرد و این گروه‌بندی‌ها رقابت و افزایش انگیزه و تلاش را در بین فیلمسازان افزایش داد.

هایده مرادی، فیلمسازی که از استان اردبیل توسط یکی از دوستانش به رویداد شهربانو  در مشهد دعوت شده است در گفت‌وگو با شهرآرانیوز در خصوص این رویداد توضیحاتی ارائه داد و اظهار کرد: دومین دوره است که در این رویداد شرکت می‌کنم. به سوژه‌ای دست یافتم و دوست داشتم در مورد آن بیشتر بدانم و تحقیقاتم را کامل کنم و این فرصت برایم فراهم شد. همچنین تمایل زیادی داشتم که دوباره در این جمع صمیمی حاضر شوم.

وی افزود: اتفاق خوبی که در این رویداد افتاد، گروه‌بندی فیلمسازان بود. فیلمسازان باتجربه در کنار فیلمسازان کم‌تجربه و تازه‌کار قرار گرفتند و این فرصتی شد که فیلمسازان به تبادل تجربیات بپردازند و فیلمسازان تازه‌وارد از تجربیات فیلمسازان باتجربه استفاده کنند.

مرادی با اشاره به این موضوع که در رویداد شهربانو آموزش‌های خوبی در حال شکل‌گیری است، ادامه داد: این دورهمی تحقیق میدانی خوبی برای همه فیلمسازان ایجاد کرد و این گروه‌بندی‌ها رقابت و افزایش انگیزه و تلاش را در بین فیلمسازان افزایش داد. همچنین این رویداد برای همکاران تازه وارد میدانی ایجاد کرد که بتوانند با نحوه کار آشنا شوند، مشاوره بگیرند و در راستای علاقه خود گام بردارند.

وی با اشاره به سوژه‌های ارائه شده در روز گذشته، گفت: به نظر بنده برخی از سوژه‌ها قوی، متوسط و ضعیف بود و البته باید بگویم که سوژه‌ها خیلی چشمگیر و خاص نبودند. سوژه‌ها بیشتر حالت عمومی داشت و البته برای فیلمسازان تازه‌کار خوب بود. همچنین کلاس‌های مشاوره بار آموزشی خوبی داشت و فکر افراد حاضر در گروه‌ها را به سمت و سوی مشخص رهنمود می‌داد و پراکندگی ذهنی افراد را به جمع‌بندی و ثبات می‌رساند.

سلسله رویداد‌های روایت شهر در چهار بخش مستند، خرده روایت، شهربانو و قالب‌های خلاق و نوآور تولیدی، با هدف تولید فیلمنامه طراحی شده است.

گفتنی است؛ این رویداد توسط موسسه فرهنگی شهرآرا برگزار می‌شود. رویداد شهربانو از سلسله رویداد‌های هم‌آفرینی فیلمنامه مبتنی بر هویت «روایت شهر» است که  از  ۶ تا ۸ دی ماه با حضور ۴۰ بانوی هنرمند از مشهد و سایر نقاط کشور در مشهد  برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->